Sanningen bakom en Cornelia!

Cornelia eller Kornelia är ett kvinnonamn som bars av kvinnorna i den romerska patriciersläkten Gens Cornelia. Den 31 december 2006 fanns det 5 844 kvinnor i Sverige med namnet Cornelia, av dessa hade 3 531 det som förstanamn/tilltalsnamn. Det latinska ordet cornu betyder horn. Cornelia fanns bland de 50 vanligaste namnen bland de som föddes i Sverige 2006.

Coolt, så mitt namn betyder typ horn. Bäst ni passar er då så jag inte fäller ut mina vassa horn och kuuttar er med dom!! Jag sitter just nu och kollar igenom google. Har sökt på mitt namn och hittar massa bilder på mig själv och mina vänner då. Även flera av mina bloggar kommer upp, som denna till exempel. Även flera av mina gamla. Det är ganska coolt hur mycket det är som samlas och stannar kvar på internett. Lite läskigt nästan!



Det finns 342 stycken i Sverige som har samma efternamn som mig fick jag reda på nu. Trodde inte det var så många eftersom mitt efternamn är ganska så ovanligt. Det finns 7266 stycken som även heter Cornelia i Sverige.

Här har vi då en vanlig Cornelia, hittade bilden på mig på google.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0