Godmorgon!

Landet!

Hello! Sitter just nu på bussen på väg till vätö. Jag och Hanna ska ha tjockis myskväll! Jag är helt slut!! Vaknade fem i morse och kunde inte somna om. Så tillslut gick jag upp och åt frukost. Det har nog aldrig hänt förut att jag gått upp innan väckarklockan ringt.

I lördags hade jag btw as kul! Amnesia levererade som vanligt! Jag drog dit med thowa och tjejerna. Och mötte även Jennifer på vägen som också skulle dit. Så vi drog dit ett gäng och dansade röven av oss till stängning!

Uppe med tuppen!

Hello friends! Nu har jag duschat och valt kläder. Ska snart börja sminka mig i väntan på thowa. Dags att öppna första flarran snart också!

Svensk mat <3

Hello! Har precis ätit mammas köttbullar. As gott med svensk mat!! Så nu ska jag slappa lite. Flygresan gick bra hem. Det kändes som om det gick jätte snabbt! Det är skönt att vara hemma, men känna ändå ganska trist. Plus att det är iskallt!!!

Ikväll kommer thowa hit och vi ska först pröva massa kläder. Jag har ju en hel del nytt! Så blir det lite vin också! Sen blir det utgång inne i stan. Ikväll blir det nog nype eller amnesia! Wiii har längtar efter att parta med thowis!

Vana med frukostbuffé!

Soooocker!

Sockerchock efter allt shoppande!

Mooore!

Det har blivit mycket mer shopping idag. Åh vad jag älskar allt jag köpt!!

Last day!

Godmorgon! Nu har vi precis ätit frukost. Idag är sista dagen i Thailand och det suger!! Jag vill verkligen inte hem!!! Jag har as ont i ryggen vilket suger eftersom jag vill shoppa och såklart ska jag göra det ändå. Vårt plan går ett i natt så vi har hela dagen på oss. Vi ses imorn flickor! Jag har köpt massa presenter!!

Last drink in Thai!

So far, so good!

Jag älskar Bangkok och jag älskar att shoppa! Wii så mycket fint jag hittat. Än så länge tror jag att jag köpt typ femton toppar/blusar, två klänningar, en keps, converse, två fest väskor, en body lotion och lite annat smått! Men jag är inte klar! Imorn kommer lönen, wihoooo!

Fikapauser!

Hello! Kom precis tillbaka till hotellet för att lämna några shoppingpåsar. Vi har varit i massa olika gallerior och jag har shoppat järnet. Men denna dag är inte slut så nu ska vi till en jätte bra galleria mitt emot vårat hotell.

Ja det blev ju en del fikapauser för att få ny shopping energi. Så var ju tvungen att fotta såklart!

Shopping time!

Goodmorning!

Godmorgon solstrålar. Har precis vaknat upp till våran underbara utsikt på sjuttonde våningen. Nu väntar hotellfrukost och jag har höga förväntningar!

Lyx restaurang!

Nu ska vi äntligen få äta middag. Vi har inte ätit ett riktigt mål idag så vi lyxar till det på hotellet just nu.

Bangkok!

Hello! Vi kom precis fram till vårat hotell i Bangkok efter att ha suttit på en svettig buss i typ 6timmar. Hotellet är as najs och jag och emma bor i en junior svit med tre rum. Nu ska vi slänga oss in i duschen och sen dra ut och äta. Nu väntar två dagars galet shopping innan vi åker hem till kalla Svealand. Tjingeling!

Bild från igår

Night food!

Bananpannkaka, fan vad gott!!

Just nu!

Just nu ligger jag i poolen med en drink och en bra bok! Riktigt härlig dag!

Godmorgon från Thai!

Livet leker!

Hello! Det har inte gått att ladda upp bilder på bloggen därför har jag skitit i att blogga helt. Nu har jag bytt hotell vilket betyder bättre internet. Första veckan här i Thailand är nu slut och tiden har gått så fort!! De första dagarna spenderade vi på stranden. Sen fick jag spendera två dagar på hotellet pga magsjuka! På riktigt det värsta jag varit med om! Igår var vi på något som kallades fyra öar och snorkling så vi var ute på havet hela dagen.

Idag har vi bytt hotell. Vi kände för att variera lite och det här är så mycket lyxigare! Jag och emma bor i en liten villa precis bredvid poolen och havet. Hur mysigt som helst!

Just nu är klockan sex här så jag tänkte ta en siesta eftersom jag solat hela dagen och är lite pömsig. Men nu kommer jag i alla fall uppdatera mer igen! Puss puss

Magsjuk!!!

Värsta natten i mitt liv!!! Som tur mår jag bra nu :)))))

Thailand!

Hello! Igår kom vi äntligen fram till hotellet efter ungefär 20timmars åkande. Det började med att vi tog flyget till Phuket och sen där ifrån till Bangkok. Där var inte resan klar för vi skulle åka en hemsk bilfärd i fyra timmar. Väl framme vid havet hade vi missat sista färjan så vi fick hyra en egen båt. Sen tillslut kom vi äntligen fram!

Just nu sitter vi och äter frukost och klockan är halv tio här. Snart ska vi upptäcka ön!

Working girl!

Hello! Kom hem från jobbet runt två idag efter att ha jobbat 23timmar. Så var ganska nöjd och över trött. Det hände en as skum sak idag haha. Det kom en kille till jobbet idag för att lämna ett paket och så tog jag emot det. Sen när jag slutat jobbet och väl var hemma så kom samma kille igen för att lämna ett paket till min papi. Så när vi såg varandra så sa han bara "hej igen". Aja jag tyckte det var roligt i alla fall.

Resten av dagen har jag bara sovit och nu på kvällen har jag packat. Fatta att jag drar till Thailand imorn. Wiiii!!!!

Wiiiiii

Paradise hotel

Hello! Idag var jag ledig från skolan vilket jag egentligen tycker är lite skumt, men aja. Så idag har jag legat i sängen precis hela dagen förutom när jag gått till köket och toaletten. Jag har kollat på paradise hotel norge hela dagen. Så nu är jag på avsnitt 11. Det är nu endast 37 avsnitt kvar haha. Just nu åt jag precis middag. Tänkte plugga lite nu. Jag har ett historia arbete jag måste skriva klart innan jag åker så måste nog skriva klart det idag egentligen. Fick precis ett nattpass till imorn så på fredag kommer jag nog vara trött eftersom jag antagligen inte kommer att få sova så pass mycket. Men vad gör man inte för jobb!

Film tips!

Eftersom jag åker till Thailand på lördag så har jag sett några bra filmer innan. Jag har som sagt skrämt upp mig ganska mycket. Haha. Det enda som fattas nu är väl en film som flygkrasher, men jag tror nog att jag skippar det. För några dagar sedan såg jag i alla fall den här, Hajen. Ja ni fattar ju vad den handlar om och alla har väl typ sett den. Den var as bra och jätte spännande, men jag vet inte riktigt om jag kommer våga bada i Thailand nu.

Nu precis såg jag en film som heter The impossible och den handlar om tsunamin som inträffade 2004. De har tagit en historia från en familj som var där när det hända så filmen är sann. Man blir sjukt tagen av att se den. Det är en jätte bra film som jag verkligen tycker ni ska se! Jag har suttit på mitt rum själv och sett den och verkligen bölat genom hela filmen. Den var sjukt sorglig, men jag bölade fan mest över de lyckliga scenerna. Men i alla fall, se den här fïlmen. SJUKT JÄLVa bra! Nu kommer jag spana efter höga vågor heela resan, men det var det värt för filmen var väldigt bra!

Helgen!

Helloojsan! Jag har haft en toppen helg. Som sagt så åkte jag till norrtälje i lördags för att festa med mina girls. Det blev en jätte bra kväll på en klubb som hette Salt. Dagen efter åkte jag och hanna pyttipanna hem till mig där vi sedan spenderade resten av lovet. Idag var det första skoldagen. Gjorde inte precis så mycket för denna vecka räknas tydligen som höst termin. Det tog i alla fall två timmar för mig att komma till skolan eftersom det hade varit en krock på tåg rälsen. Så när jag väl kom till skolan vid tio så visade det sig att vi slutade elva. Så då åkte jag till centrum och åt lunch med mami och papi. Det blev sushi och det är ju så jävla gott. Jag fick föresten mitt slutbetyg i psykologi B idag och wooooopppaaaa ännu ett MVG.

Uppdate!

Hello! Min första jobb natt gick bra förutom att jag inte fick sova något. Så igår sov jag bara hela dagen och hade mys kväll med familjen. Just nu sitter jag på bussen på väg till Norrtälje. Ikväll ska det festas med min Norrtälje bruttor. Så det blir nog en bra kväll! Puuusss

Time for work!

Goodmorning! Gick upp för typ en timme sen och har precis duschat och ätit lunch. Nu tänkte jag klä på mig och snart röra mig mot jobbet. Jag fryser ihjäl just nu. Det är så jävla kallt i mitt hus!!! Så måste typ gå och värma mig med hårtorken. Hejdå!

Gooooodnatt!

Dagens filmer!

Jag älskar verkligen filmer och skulle kunna leva på att sitta inne och bara kolla på film. Eftersom jag har haft en riktig mys dag idag så har jag hunnit med att titta på två bra filmer som jag tänkte tipsa er om. Båda helt klart värda att se. Jag älskar chick-flick filmer så det blev två sånna ikväll.

Den första filmen jag såg var friends with benefits. Jätte bra och ja ni fattar väl vad den handlar om. Jätte mysig film med Justin Timberlake och Mila Kunis. Den innehåller massa sex och sånt är alltid trevligt!

Den andra filmen är revenge of the bridesmaids och den var jätte rolig! Filmen handlar om att en gammal barndoms ''vän'' ska gifta sig, men den blivande maken är inte vem som helst utan en av deras vänners gamla pojkvän. Hon saknar honom och vill ha tillbaka honom, men alla tror att bruden är gravid och därför vill ingen avbryta bröllopet. Men tillslut får man reda på att bruden inte är gravid och endast är ute efter pengar så då lever exflickvännen och han killen lyckliga i alla sina dagar. Ah låter lite tråkig kanske, men den var as rolig! Se den!

My day!

Hello! Imorse gick jag upp klockan åtta och åkte hem till Camilla för att passa hennes barn. Vi hade en jätte trevlig dag! Hon har så gosiga ungar. Sen åkte jag hem och sov. Sova är typ det enda jag gör känns det som. Jag hade lätt haft ångest över att skolan börjar på tisdag om det nu inte hade varit så att jag åker till thailand nästa lördag, wiiii! Däremot har jag en del plugg som måste göras som jag inte orkar ta tag i, men som raffa skulle säga yolo. Orkar inte med sånt nu. Nu på kvällen har jag haft film mys med familjen och bara slappat. Imorn väntar en lååång jobb dag. Jag ska jobba min första natt så är ganska nervös. Börjar tre imorn och slutar tio på morgonen dagen efter. Men det ska nog gå bra!

Nu tänkte jag sätta på en film och har även bestämt mig för att börja blogga lite oftare igen. Så ses snart, puss!

Mitt nyår!

Jag hade ett jätte bra nyår! Jag har bara inte orkat blogga. Kvällen började med en två rätters middag hemma. Vi hade löjrom i avokado som förrätt och hummer till varmrätt. Sen var vi så mätta så vi skippade efterrätten! Vid halv nio kom en taxi och hämtade mig och jag åkte hem till thowa för att föra med drinkar och annat smått och gott. Sen blev det dags för partaj. Vi åkte hem till några i söra där vi firade tolvslaget. Men vid ett drog vi vidare till någon i åkertorp och det var as roligt!! Kvällen slutade med efterfest på annat håll i åkertorp. Så jag är grymt nöjd över mitt nyår!