Thailand i december!

Hejsan svejsan! Nu kommer det äntligen det jag lovat er länge att berätta om mina resa i december. Det är snart!! :D

Eftersom jag går i det bästa gymnasiet som finns så reser vi minst en stor resa varje år. Förra året åkte vi till Indien och var där i nästan tre veckor, hur ballt var inte det. Jo jag kan säga er att det var en riktig upplevelse och man fick verkligen se hur bra man själv har det egentligen och hur dåligt många andra har. Som till exempel dom i Indien, har aldrig själv sett så mycket hemskheter.. Aja Indien kan jag berätta mer om någon annan dag.

 

Jag åker i alla fall till Thailand nu i december med min klass och ettorna i min skola, har inte fått redo på datum än från min skola men vet att det är i början av december. Våra resor brukar vara runt tre veckor så det blir nog riktig kul. Min rektor har inte bokat resan riktigt än, så han funderar fortfarande på vart i Thailand vi ska åka. Han funderar på två alternativ och dessa är Cha Am och Hua Hin. Har endast kollat massa bilder på google och både ställena ser as najs ut och det spelar egentligen ingen roll alls för mig vart vi åker och så ligger dessa ställena endast tjugo minuter från varandra. Sen ligger Bangkok tre timmars bussresa ifrån Cha Am så jag hoppas vi åker dit några dagar eftersom jag aldrig varit där förut.
Jag har varit i Thailand förut, men det var jätte många år sedan och jag var ganska liten. Men jag kommer ihåg det som ett paradis och att åka med klassen blir en helt annan grej än att åka med familjen.



Cha Am






Hua Hin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0