Tomt!

Ja hej bloggen. Det har ju faktiskt känts lite tomt att inte blogga någonting på ett bra tag nu. Eller när var det jag bloggade sist? Typ februari, alltså två månader sen. Så vad har jag gjort dessa två månader då? Jo ingenting som vanlig. Stressat över att stundenten närmar sig, men ändå inte fått några skolarbeten klara. Paniken växer för varje dag som går och ändå väljer jag att gå ut att festa så jag glömmer bort alla bekymmer för tillfället, men jag tycker jag ändå får göra så. Jag är arton år och har precis börjat mina helger på krogen, eller det känns som precis och åndå fyller jag nitton om exaxt en månad. Tiden går så himla fort, mycket fortare än vad jag vill. Om mindre än två månader tar man studenten också, vad ska man göra sen då? Jo lite planer har man väl. Jobba hela sommarn är det väl tänkt. Sen backpacka i thailand och runt thailand så länge man har råd. Jag och Hanna har en plan. Vi ska spara så mycket pengar som möjligt nu och tills vi ska åka. Boka en dit biljett och backpacka så länge som pengarna räcker. Det låter väl bra? Sen att vi suger på att spara pengar är väl en annan sak, men pengar brukar lösa sig och vi båda har ju faktiskt bra jobb nu. 
 
Jag tänker mycket på liver nu för tiden, alldeles för mycket egentligen. Jag hatar att planera saker långt i förväg egentligen för då har jag för mycket tid att tänka på vilka konsekvenser allt kan ge. Jag älskar att göra spontana saker. Chansa lite och göra det man känner för stunden, ånger över saker man gör kommer. Men jag är trött på att inte göra saker för att jag inte vågar eller tänker på konsekvenserna. Jag gör hellre saker än att ångra att jag inte gjort det. Jag vill börja leva, just nu lever jag när jag är på krogen typ. Jag vill leva utanför krogen också, men även fast det låter sorgligt så är alkohol en av mina bästa vänner! Drickbart självförtroende! Det där med självförtroende är något jag alltid har behövt kämpa med och det gör jag fortfarande, men som tur har man vänner nu som lyfter det så långt det bara går! 
 
Vad skönt det var att skriva lite föresten, nu ska jag kolla på tsatsiki. Gammal, men grym film! Ibland vill man bara gå tillbaka i tiden och bli liten igen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0